beelddenkenLeerproblemen praktisch aanpakken met de training ‘Ik leer anders’

Het kan zijn dat leerlingen met een leerachterstand of dyslexie in beelden denken en niet in woorden. Daardoor wordt de lesstof niet begrepen en onthouden. Het onderwijs sluit niet altijd aan bij alle denkwijzes want de meeste mensen (± 95%) leren via het gehoor. Slechts een kleine groep leert visueel. Bijles helpt onvoldoende omdat ze dan meer informatie op ‘foute’ wijze krijgen aangeboden. Door de informatie te vertalen naar beelden, kan deze groep zich de lesstof wel eigen maken. Tijdens een korte training leer je deze techniek zelf toepassen.

 

Direct resultaat

Uw kind kan tijdens de eerste sessie direct vertellen of deze leermethode voor hem of haar werkt. Op de site www.ikleeranders.nl staan ‘Verhalen uit de praktijk’ van ouders en leerlingen.

 

De training (± 4 tot 6 sessies)

Is voor leerlingen die problemen hebben met:

  • Taal: spellen, lezen
  • Rekenen: tafels, plus en min sommen
  • Onthouden van informatie
  • Concentratie: snel afgeleid
  • Organisatie en/of klokkijken

 

Denk aan het woord POTLOOD. Wat zie je? Zie je letters: P-O-T-L-O-O-D of een plaatje? Zie je een plaatje, doe dan de test op: www.ikleeranders.nl