Beelddenken

Beelddenken

Leerproblemen praktisch aanpakken met de training ‘Ik leer anders’

Na onderzoek blijkt dat leerlingen met een leerachterstand of dyslexie vaak in beelden denken en niet in woorden. Daardoor wordt de lesstof niet begrepen en onthouden. Het onderwijs sluit niet aan bij alle denkwijzes want de meeste mensen (± 95%) leren via het gehoor. Slechts een kleine groep leert visueel. Bijles helpt onvoldoende omdat ze dan meer informatie op ‘foute’ wijze krijgen aangeboden. Door de informatie te vertalen naar beelden, kan deze groep zich de lesstof wel eigen maken. Tijdens een korte training leer je deze techniek zelf toepassen.

Direct resultaat

Uw kind kan tijdens de eerste sessie direct vertellen of deze leermethode voor hem of haar werkt. Deze leermethode is bewezen effectief. Op de site www.ikleeranders.nl staan ‘Verhalen uit de praktijk’ van ouders en leerlingen.

De training (± 4 tot 6 sessies)

Is voor leerlingen die problemen hebben met:

  • Taal: spellen, lezen
  • Rekenen: tafels, plus en min sommen
  • Onthouden van informatie
  • Concentratie: snel afgeleid
  • Organisatie en/of klokkijken

Denk aan het woord STOEL. Wat zie je? Zie je letters: S-T-O-E-L of een plaatje? Zie je een plaatje, doe dan de test op: www.ikleeranders.nl